http://inthepicturecommunicatie.nl/uploads/images/headers/In-The-Picture-Crisismanagement-Header-Producten.jpg

Crisismanagement in de boardroom – interne communicatie als belangrijke succesfactor

Medewerkers en interne communicatie zijn zeer belangrijk tijdens een crisis. Zij zijn de stem van het bedrijf en bepalen een groot deel van de reputatie.

Het artikel in Managersonline.nl

"Iedere organisatie van welke omvang dan ook krijgt wel eens te maken met een crisis. Of het nu veroorzaakt wordt door een schandaal met een werknemer, een onverwachte bestuurswissel, een cyberaanval of andere oorzaken van buitenaf.

De mate waarin een crisis goed wordt afgehandeld, hangt af van de daadkracht van de directie en de raad van bestuur. Immers zijn zij degenen die verantwoordelijk zijn om de risico’s in te schatten, schade te beperken, en te zorgen voor de juiste communicatie met de markt. Een slecht afgehandelde crisis kan de reputatie van een organisatie aanzienlijk beschadigen en werkt bovendien een negatieve aandelenkoers en verminderde verkoopprestaties in de hand.

Crisismanagementplan
Een goed doordacht crisismanagementplan biedt uitkomst. De meeste crisismanagementplannen bevatten echter alleen getailleerde informatie over hoe er gecommuniceerd dient te worden met externe partijen, terwijl het draaiboek voor de interne communicatie hierbinnen nog vaak ontbreekt. Zonde, want juist dit zorgt ervoor dat er wordt voorzien in de informatiebehoefte van de directieleden, waardoor zij snel en besluitvaardig kunnen reageren. Dit stelt Jesse Thiel, Sales & Business Development Director Benelux, bij Diligent."

Lees het volledige artikel hier.